Osona

Assemblea territorial d'Osona

Seu: Avinguda Martí  Genís núm. 4, 08500-Vic (Seu nacional)

Tel.: 938 855 712 (dimarts de 16:00 a 19:00)

El passat dimarts dia 17 d'octubre els treballadors i treballadores de l'escorxador 'Le Porc Gourmet' a Santa Eugènia de Berga (Osona), van decidir en assemblea i per àmplia majoria convocar una jornada de vaga pel dimecres 25 d'octubre. Després de les reiterades vulneracions dels seus drets i amb les últimes noves agressions patides per part de l'empresa, els treballadors i treballadores del centre de treball han decidit fer un nou pas endavant i materialitzar la convocatòria a la vaga.
El mes d'agost de l'any 2016 els accionistes de l'escorxador Osonenc van coaccionar i amenaçar als membres del comitè d'empresa d'Esfosa amb suspensió de pagaments, concurs de creditors i amb el tancament de l'empresa si no decidien fer fora a la COS de l'escorxador. El sindicat COS ostenta des de l'any 2014 la majoria de la representació del comitè d'empresa d'Escorxador Frigorífic d'Osona, SA (ESFOSA).
Dimecres, 18 Octubre 2017 00:00

Canvis en la llei de cooperatives de Catalunya

Conjuntament amb la plataforma Càrnies en lluita publiquem aquesta informació adreçada sobretot a les treballadores i treballadors del fenomen conegut com a 'falses cooperatives'. Des del mes de març de l'any 2017 a Catalunya està en vigor una reforma de la Llei de cooperatives que dóna uns drets molt importants als treballadors i treballadores de les cooperatives de la indústria càrnia:
Dilluns, 06 Febrer 2017 20:21

Setge a les falses cooperatives

La lluita de les càrnies d'Osona permet introduir una important modificació a la Llei de Cooperatives per evitar els abusos. Compartim el comunicat de la plataforma osonenca 'Càrnies en lluita', espai unitari on l'assemblea de la COS a Osona hi participa.
El Comitè d'Empresa d'Esfosa fa públic que s'ha arribat a un acord parcial amb la direcció de l'empresa sobre diferents temes litigiosos. Els expedients sancionadors imposats a set membres del comitè d'empresa queden anul·lats i l'empresa pagarà els salaris suspesos durant el més que va estar en marxa la suspensió.
Convocades pel dilluns 12 de setembre, dues concentracions solidàries amb les treballadores d'Esfosa davant l'escorxador vigatà. La direcció caciquil de l'escorxador d'Esfosa de Vic ha atacat a la COS per fer la seva feina sindical, que no ha sigut altre que canalitzar les legítimes i democràtiques reclamacions de l'assemblea de treballadores d'Esfosa.
Dimecres, 31 Agost 2016 00:00

La lluita és l'únic camí

Article de les treballadores i treballadors de la indústria càrnia d'Osona en lluita, publicat al diari El 9 Nou. A final de març del 2016 es va convocar una vaga de dos dies a Esfosa per millorar aspectes bàsics laborals que l'empresa es negava rotundament a negociar: demandes d'una negociació sobre la jornada irregular i la rotació als llocs de treball, el pagament del plus de nocturnitat i un Pla de Prevenció i Salut amb mesures de seguretat i emergència per accidents. La vaga va ser un èxit total i va fer aflorar públicament la greu situació de la indústria…
L'empresa afirma que es farà una suspensió de pagaments i acomiadaments massius de treballadores, si no es fa fora l'actual Comitè d'Empresa. Al Comitè d'Empresa a Esfosa ens trobem davant el pitjor atac al sindicalisme, i a la COS en particular, de què tenim notícia en molt temps. L'abast d'aquest atac depassa clarament l'àmbit sectorial i comarcal.
Arran de la convocatòria de vaga pel passat 27 de juny, Esfosa va recolar i va acordar deixar en suspens les sancions injustificades imposades als i a les membres del Comitè d'Empresa i va acordar retirar l'ERO de reducció de jornada d'un any de durada que havia posat sobre la taula. Tanmateix, la intenció de l'empresa continua essent el de reprimir la dissidència i la resistència, doncs ha tornat a plantejar un nou ERO de reducció de jornada d'un any de durada pel simple fet d'haver fet vaga.
Es convoca vaga a l'escorxador pel pròxim dilluns 27 de juny. Treballadores d'Esfosa acampen davant de l'escorxador de Vic per forçar la retirada les sancions de suspensió de sou i de feina per a set de les vuit membres del comitè d'empresa d'Esfosa
Pàgina 1 de 2

Copyright © 2017 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Saturday the 21st. Joomla Templates Free.