Baix Llobregat - Anoia - Penedès - Garraf

Seu: Ateneu Popular de Sitges

Plaça dels Castellers núm. 3, CP. 08870 - Sitges

Tel.: 677 060 130

e-mail: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. | Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Implementaran assemblees obertes a partir del curs vinent per tal compartir programa sindical amb altres treballadores del lleure de la capital del Garraf. El dimarts 30 de maig de 2017 es van celebrar eleccions sindicals en el sector del lleure (monitoratge, menjador i extraescolars, cuina...) de l'Escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú.
L'assemblea territorial de la COS al Baix Llobregat es es presentarà el pròxim diumenge 14 de febrer al Casal El Baluard de Sant Boi de Llobregat. Després de la presentació de la nova assemblea de La Selva, el passat 16 de gener a Blanes, el sindicalisme de classe i feminista dels Països Catalans continua creixent arreu del territori.
Cada dijous, de les 19.30 a les 20.30 h, s'organitza aquest servei d'assessorament laboral, sindical i jurídic. El Punt d'Informació Laboral està gestionat per les companyes de l'assemblea comarcal de la COS al Baix Llobregat i de la sectorial del lleure de la COS.
Considerem que l’acomiadament va ser una represàlia per les peticions que el treballador havia fet a l’empresa. L’afiliat de la COS va ser acomiadat la passada tardor després que s’hagués significat en la defensa dels drets de la plantilla, en les reivindicacions en matèria de prevenció de riscos laborals i contra la subcontractació de treballadors.
L’objectiu és visibilitzar que una altra forma de fer sindicalisme és possible. La setmana passada es va constituir una nova secció sindical de la COS, en aquest cas al grup empresarial Leca, conformat per les mercantils Gràfiques Argent, Montsegraf i Cosmegraf.
No fa ni una setmana que el nostre company, treballador de la paperera UIPSA situada a La Pobla de Claramunt, havia instat a l’empresa a millorar el lloc de treball, ja que suposava un perill pels ritmes de treball als quals estaven sotmesos. El conflicte però ve de llarg. Va iniciar el servei a l’empresa subcontract per CTC externalitzacions, la qual com a bon testaferro es limitava a posar a disposició de l’empresa client mà d’obra. Davant la flagrant il·legalitat, el nostre company va demandar ambdues empreses per cessió il·legal. També va crear una secció sindical a l’empresa cessionària que…
Serà el 3 de setembre, davant Departament de Treball, situat al Carrer Albareda de Barcelona. El passat 21 de juliol es van produir quatre acomiadaments en el servei de Jardineria dels Parcs i Jardins de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Una de les quatre persones està afiliada a la COS.
El passat 21 de juliol es van produir 4 acomiadaments en el servei de Jardineria dels Parcs i Jardins de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Una de les 4 persones està afiliada a la COS. Des del passat 1 de juliol aquest servei externalitzat està gestionat per l’UTE formada per Jardineria Moix i la Constructora Vopi 4. Un cop més es demostra que la gestió privada dels serveis públics comporta precarietat i vulneració dels drets laborals.
Les tres empreses estan ubicades al polígon industrial de La Pobla de Claramunt de l'Anoia. Les eleccions sindicals a les tres empreses ubicades al polígon industrial de La Pobla de Claramunt, són les primeres a les quals la Coordinadora Obrera Sindical (COS) a l’Anoia, que ha constituït recentment el nucli comarcal, s’hi ha presentat. En ser empreses de menys de trenta treballadors només s’escollia un delegat de personal per empresa, i al no haver cap més sindicat que es presentés, la COS ha obtingut els tres delegats que s’hi escollien.
Aquesta setmana han iniciat aturades parcials de dues hores per torn cada dimecres. Des de l'assemblea de la COS a l’Anoia volem mostrar el nostre suport a les reivindicacions que els i les treballadores de l’empresa Fortugos han iniciat mitjançant aturades parcials de dues hores per torn cada dimecres.
Pàgina 1 de 2

Copyright © 2017 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Sunday the 17th. Joomla Templates Free.