Dimecres, 18 Octubre 2017 00:00

Canvis en la llei de cooperatives de Catalunya

Conjuntament amb la plataforma Càrnies en lluita publiquem aquesta informació adreçada sobretot a les treballadores i treballadors del fenomen conegut com a 'falses cooperatives'.

Des del mes de març de l'any 2017 a Catalunya està en vigor una reforma de la Llei de cooperatives que dóna uns drets molt importants als treballadors i treballadores de les cooperatives de la indústria càrnia:

- Dret a condicions de treball i a cobrar igual que els treballadors i treballadores amb contracte de treball. Això significa:

• Cobrar pagues extres.
• Vacances pagades de 30 dies/any.
• Cobrar el mateix que un treballador amb contracte per cada categoria (net, després de descomptar-ho tot).
• Plusos de nocturnitat, penositat i sorolls.
• Cobrar hores extres hores que passin de 40 hores setmanals.

- Dret a protecció social, com els treballadors i treballadores amb contracte de treball. Això significa:

• Cobrar una paga equivalent a l'atur si som acomiadats.
• Cobrar baixes, tant si és per malaltia com per accident laboral.
• Cobrar baixes per maternitat.
• Cobrar incapacitat permanent igual que altres treballadors.

Si la cooperativa no compleix aquestes obligacions, pot ser denunciada a inspecció de treball i li pot ser imposada una multa molt greu.

Aquests drets no vénen sols només organitzant-nos i lluitant els aconseguirem.

Càrnies en lluita:

Coordinadora Obrera Sindical:

Copyright © 2017 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Monday the 20th. Joomla Templates Free.