Dilluns, 20 Març 2017 23:06

La COS denuncia els Jocs Olímpics de Rio de Janeiro 2016 per vulneració de la llibertat sindical

Denunciem al proveïdor d'informàtica dels Jocs Olímpics, l'empresa Atos, per un delicte de vulneració de la llibertat sindical.

El dia 22 les dues parts estem citades a l'Audiència Nacional de Madrid (Castella) per celebrar el judici.

Els fets en els quals es basa la denúncia es remunten al març del 2016, quan la direcció de l'empresa va citar els sindicats CCOO, UGT i CGT a una reunió per abordar la situació dels treballadors encarregats del servei informàtic dels Jocs Olímpics de Rio de Janeiro, que se celebrarien l'estiu del 2016.

Atos volia canviar les condicions de feina de la plantilla durant l'esdeveniment esportiu més important del món, augmentant les hores de feina sense deixar clar com les compensaria, no respectant els descansos mínims dels treballadors o fent-los treballar el cap de setmana, per exemple. La COS, doncs, no va ser convocada a la reunió tot i ser el sindicat més votat a les eleccions al comitè d'empresa de la seu d'Atos a Barcelona, on està el departament el 95% dels informàtics dels Jocs Olímpics.

Tot i presentar-se igualment a la reunió, la direcció de l'empresa va vetar l'entrada a la trobada als representants sindicals de la COS i cinc dies més tard va quedar formalment constituïda la comissió negociadora integrada per l'empresa i els tres sindicats abans esmentats. A més, dies després representants de la direcció d'Atos van presentar-se a una assemblea de treballadors, impedissin que aquests prenguessin decisions lliurement sense la presència de cap dels seus superiors.

Tot plegat va desembocar en una convocatòria de vaga pel 5 d'agost del 2016 a càrrec de la COS que es va veure obligada a desconvocar per l'enèssima maniobra de la direcció: l'empresa va convocar un per un els treballadors que havien de prestar servei informàtic als Jocs per fer-los firmar un paper acceptant el canvi de condicions, del qual no en podien guardar cap còpia.

Ara, el sindicat demana a la justícia que l'empresa cessi la vulneració de llibertats sindicals i reconegui el dret de la COS a participar en la comissió negociadora del 2016, així com en processos de negociació col·lectiva que es duguin a terme a partir d'ara. A més, el sindicat també demana que Atos faci pública la sentència entre els seus treballadors i que indemnitzi la COS amb 12.500 euros.

Secció Sindical de la Coordinadora Obrera Sindical a la multinacional informàtica Atos @cos_atos

Copyright © 2017 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Thursday the 19th. Joomla Templates Free.