Dissabte, 01 Juliol 2017 19:06

Rebaixes, de preus i de drets

Endavant OSAN i la COS reparteixen 10.000 catàlegs que denuncien la rebaixa de drets, a 19 centres i eixos comercials dels Països Catalans.

Amb l'acció #DretsDeRebaixes, emmarcada en la campanya Sobiranies, Drets i Autodeterminació, Endavant OSAN i la COS denuncien els baixos salaris i les pèssimes condicions laborals de les dones treballadores en sectors amb grans beneficis pels empresaris.

Avui, l'organització política Endavant OSAN i el sindicat Coordinadora Obrera Sindical han repartit 10.000 catàlegs informatius a 19 centres i eixos comercials dels Països Catalans. Sota el nom de #DretsDeRebaixes, les organitzacions de l'esquerra independentista han denunciat les precàries condicions laborals i els sous de misèria d'aquests establiments, condició indispensable per a l'enriquiment obscè dels empresaris propietaris de les cadenes comercials. La denúncia també subratlla la feminització d'aquest sector, ja que són majoritàriament dones qui pateixen aquestes pèssimes condicions. L'acció s'emmarca en la campanya Sobiranies, Drets i Autodeterminació.

L'acció s'ha dut a terme als centres i eixos comercials següents: Centre Comercial Plaza Mar d'Alacant; Centre Comercial La Vital de Gandia; Centre Comercial Arena de València; Centre Comercial Parc Central i carrers del centre de Tarragona; Centre Comercial La Fira de Reus; Mercadona de Vilafranca del Penedès; Passeig Pere III i Àngel Guimerà de Manresa; Carrefour Les Comes d'Igualada; Baricentro de Barberà del Vallès; La Roca Village; Mataró Park; CC La Maquinista, Gran Via 2 i les Glòries a Barcelona; CC Splau del Prat; Espai Gironès de Salt i carrers del centre de Girona; Carrer Major de Lleida. En tots ells s'ha desenvolupat amb total normalitat i una bona rebuda per part de treballadores i consumidores dels centres comercials.

Avui és el dia en què molts comerços comencen les rebaixes d'estiu. Però els drets laborals de les treballadores del comerç estan de rebaixes tot l'any.

Salaris bruts a jornada completa que no arriben als 900 euros al mes. Contractes parcials que no arriben a 500 euros al mes. Mobilitat i canvis d'horaris constants. Incompliment sistemàtic dels horaris de finalització de la feina. Jornades de 50 hores setmanals. Tot això en un sector on el 80% de les treballadores són dones, però on aquestes són pràcticament inexistents en els òrgans de direcció.

Per contra, grans empresaris com Amancio Ortega o Juan Roig obtenen ingents beneficis i són de les persones més riques de l'estat. Unes fortunes que superen els pressupostos en educació de les diferents autonomies, i que es veuen engrandides per l'evasió fiscal, legal o il·legal, que practiquen. Un imperi forjat sobre sous de misèria.

Avui, Endavant OSAN i la COS hem decidit fer una passa per a denunciar aquesta situació i començar a treballar en l'autoorganització de les treballadores del comerç. És per això que hem elaborat un catàleg per a denunciar aquesta situació, que repartirem durant tot el matí en desenes de centres comercials, i hem obert un web amb consells i idees per a l'autodefensa laboral en el sector del comerç.

Aquesta acció l'emmarquem dins la campanya "Sobiranies, drets, autodeterminació". Els drets laborals de les dones són una de les peces clau del sistema que patim. El capitalisme patriarcal només pot funcionar amb salaris baixos per a dones i amb la nostra feina de cures no remunerada. És hora de capgirar tot això guanyant drets. I això només serà possible si aquesta problemàtica ocupa un lloc central de la nostra acció política als centres de treball, al carrer i a les institucions.

Més informació a:

· Web de la campanya: http://dretsderebaixes.cat/
· 'Rebaixes de preus i de drets'. Article d'Ada Hoste, militant d'Endavant OSAN http://www.eldiario.es/catalunyaplural/opinions/Rebaixes-preus-drets_6_659744046.html

Copyright © 2017 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Tuesday the 25th. Joomla Templates Free.